يه چيزايي كه فكر شم نمي كني

 

 

معرفی نرم افزار ایرانی SubCens+ دانلود

 نرم افزار SubCens برنامه ای جهت حذف بخش هایی از زیرنویس و هماهنگ سازی آن با فیلم ویرایش شده شما می‌باشد.
 
به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، نرم افزار SubCens برنامه ای جهت حذف بخش هایی از زیرنویس و هماهنگ سازی آن با فیلم ویرایش شده شما می‌باشد. کار با برنامه بسیار ساده است. کافی است فایل خود را به برنامه معرفی کرده و با دادن دقایقی که در فایل اصلی ویدیو حذف شده‌اند، فایل هماهنگ شده زیرنویس با ویدیوی ویرایش شده را تحویل بگیرید.
 

 

 
 

 
 
نرم افزار
  
نرم افزار
 
قابلیت های نرم افزار SubCens:
 
محیطی ساده و کاربرپسند
 
پشتیبانی از قابلیت Drag & Drop
 
طراحی شده توسط برنامه نویسان ایرانی
 
انجام عملیات در سریعترین زمان ممکن
 
دارای قابلیت نصب خودکار Dot NET Framework 2 بر روی سیستم هایی که این پیش نیاز را ندارند.
 
پشتیبانی از فرمت srt که اکثر برنامه های پخش با آن سازگاری دارند.
 
تشخیص خودکار کدگذاری زیر نویس (UTF-8 یا ANSI و ...)
 
و ...

این نرم افزار کاری از تیم فناوری اطلاعات وبسایت ANTi666 می‌باشد. برای دریافت این نرم افزار می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید:
 
لینک دانلود نرم افزار
 
دانلود نرم افزار به همراه Net Framework 2.
 
لینک دانلود آموزش نرم افزار
 

 
 
 



تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی



تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی

کامپیوتر یکی از شگفتی های فناوری مدرن است . در این مقاله شرح استفاده های مختلف انسان مدرن را از کامپیوتر بررسی می کنیم .

 

کامپیوتر رومیزی

pc

کامپیوتر چیست ؟

کامپیوتر یک دستگاه الکترونیکی است که به طور موثری برای اجرای نرم افزارها طراحی شده است . کامپیوتر از دوبخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده . در کامپیوتر ها عموماً فرایند ورود اطلاعت به وسیله صفحه کلید و موس انجام میشود و دستگاهای خروجی شامل مانیتور و چاپگرها می باشد . کامپیوترها دارای اندازه های بسیار متفاوتی هستند و همینطور از لحاظ سرعت دارای برد بسیار زیادی هستند . امروز کامپیوتر ها به یکی از کالاهای ضروری در جهان تبدیل شده اند که میلونها نفر در سراسر جهان از آنها استفاده می کنند.

 

با استفاده از کامپیوتر چه کارهایی می توان کرد ؟

  • واژه پرداز : یکی از استفاده های رایج کامپیوتر استفاده از آن به عنوان یک واژه پرداز است .بااستفاده از نرم افزارهای واژه پرداز شما میتوانید اشتباهات املایی یک متن را به سرعت تصحیح کنید . اگر محتویات یک سند تکراری باشد می توانید از امکان کپی استفاده کنید و به راحتی اسناد را چاپ و منتشر کنید . و همان طور که میدانید خواندن یک سند چاپی به وسیله نرم افزار word تولیدشده بسیار راحت تر از خواندن یک سند دست نویس است . شما حتی به راحتی میتوانید تصاویر را به به نوشته خود اضافه کنید .
  • آنلاین : با کامپیوتر شما میتوانید به شبکه جهانی متصل شوید . با این اتصال فهرست مطالبی که در اختیار دارید بیشتر از هر کتابخانه ای در جهان است . یک کامپیوتر می تواند حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره کند با این ویژگی که به شما امکان دسترسی سریع و آسان به این اطلاعات را می دهد . از طریق ایمیل شما می توانید با یک نفر در هزاران کیلومتر دورتر ظرف چند ثانیه ارتباط برقرار کنید ویا با استفاده از نرم افزارهای چت با چندین نفر در سراسر دنیا یک ویدیو کنفرانس داشته باشید .
  • صوت و تصویر : صداو تصویر به راحتی توسط کامپیوتر ساخته و ویرایش می شوند . دیگر برای ساختن آهنگ یک فیلم نیاز به هزینه چند هزار دلاری تجهیزات و سایل صدا گذاری نیست . یک مهندس گرافیک می تواند از کامپیوتر برای ساخت فیلمهای کوتاه یا بلند و یا حتی ساخت مدلهای سه بعدی استفاده کند . هر کس که دارای یک کامپیوتر است می تواند در زمینه تولید رسانه ها فعالیت کند . جلوه های ویژه در فیلم های علمی تخیلی به وسیله کامپیوتر تولید می شوند .
  • نشر رومیزی : با استفاده از نشر رومیزی شما هم اکنون می توانید طرح بندی برای چاپ یک کتاب کامل را بر روی رایانه خود شروع کنید .
  • کامپیوتر در پزشکی : کامپیوتر می تواند بیماری شما را تشخیص دهد و راه درمان آن را به شما بیاموزد . با استفاده از نرم افزارهایی که از تصویر برداری مقناطیسی رزنانسی استفاده می کنند کامپیوتر می تواند به برسی ارگانهای داخلی بدن انسان بپردازد . نرم افزارهایی وجود دارند که به پزشکان در عمل های جراحی کمک می کنند همین طور از کامپیوتر ها برای نگه داشتن اطلاعات بیماران استفاده می شود .
  • محاسبات ریاضی : با تشکر از کامپیوتر برای سرعت انجام بیش از یک میلیون محاسبه در ثانیه ما می توانیم پیچیده ترین محاسبات ریاضی را انجام دهیم .
  • بانک : امروزه تقریباً تمامی معاملات مالی در بانکها توسط نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود . به راحتی ، با سرعت و امنیت .
  • سفر : میتوانید بلیت هواپیما ، قطار و هتل را به صورت آنلاین رزرو کنید .
  • مخابرات : از نرم افزارها به طور گسترده ای در مخابرات استفاده می شود . مانند گوشی های همراه .
  • دفاع : تقریباً در هر سلاحی نرم افزاری تعبیه شده است . ازنرم افزارها برای کنترل پرواز و هدف قرار دادن موشکهای بالستیک استفاده می شود . حتی کنترل دسترسی به بمب های اتمی نیز به وسیله نرم افزارهاست .
  • آموزش الکترونیک : بجای استفاده از کتاب می توان از نرم افزارهای آموزشی استفاده کرد .
  • آزمون های آنلاین : شما میتوانید به صورت آنلاین در آزمون ها شرکت کنید . واز نتایج آزمون نیز به صورت آنلاین مطلع شوید .
  • کامپیوتر در کسب و کار : در مغازه ها و سوپرمارکت ها می توان با استفاده از نرم افزارهای حسابداری به راحتی به مشتری صورت حساب ارائه داد ، به محاسبه سود و زیان پرداخت و حتی به وسیله نرم افزارهای هوشمند می توان روند آینده سود و زیان فروشگاه را برسی کرد . به وسیله نرم افزارها می توان به فروش آنلاین اجناس به طور کاملاً خودکار پرداخت .
  • ازدواج : به وسیله سایت های همسر یابی می توانید ذوج مورد علاقه خود را بیابید.
  • اخبار : وبسایت های زیادی وجود دارد که می توانند شما را از آخرین اخبار دنیا با خبر کنند .
  • رباتیک : رباتها توسط نرم افزارها کنترل می شوند .
  • ماشین لباسشویی : اعمال آنها توسط نرم افزار کنترل می شود .
  • ماکروفر : آنها با نرم افزار اداره می شوند .
  • برنامه ریزی و زمان بندی : نرم افزار را می توان برای ذخیره اطلاعات تماس ، تولید زمانبندی ، قرار ملاقات ها و …. مورد استفاده قرار داد .
  • اقتباس از آثار ادبی : از نرم افزارمی توان باری بررسی محتوا برای سرقت ادبی استفاده کرد .
  • کارت پستال : میتوانید برای دوستان خود به مناسبت های مختلف کارت پستال بفرستید .
  • ورزش : برای تصمیم گیری در باره انجام درست حرکات ورزشی میتوان از نرم افزارها کمک گرفت . نرم افزار هایی نیز باری کنترل اعضای مصنوعی در افراد دارای نقص عضو ساخته شده اند .
  • پیش بینی آب و هوا : از ابر رایانه ها برای پیشبینی وضعیت هوا استفاده می شود .

امروزه کامپیوتر در هر جنبه ای از زندگی بشر نفوز کرده است  . این فناوری انقلابی است که در واقع یک بخشش برای نژاد انسان است و نمی توان جهان را بدون آن تصور کرد.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی

از کامپیوترهای رو میزی و لب تابها گرفته تا انواع سرورها انواع مختلفی از کامپیوتر ها تا به امروز ساخته شده است اما کارکرد تمامی آنها بر اساس پردازش اطلاعت است . در واقع تکامل کامپیوتر به ما نشان می دهد که چگونه امکان دارد یک ماشین بزرگ و پیچیده در راه تکامل به ماشینی کوچک بر روی میز کار دفتر و یا خانه های ما تبدیل شود . تصویری که از کامپیوتر در ذهن مردم وجود دارد دستگاهی است بسیار بسیار هوشمند که با سرعت بسیار زیاد در پردازش اطلاعت قادر به هر کاری است . اما این تصویر یک ایده دور از ذهن در در شهر آرزوهای کامپیوتر نیست بلکه این دستگاه ها وجود دارند . ابر رایانه ها

ابر رایانه چیست ؟

Supercomputer

اصول کار ابر رایانه بر مبنای کار زیاد در حداقل زمان است . ابررایانه ها قادر به انجام کارهایی در چند ثانیه هستند که یک کامپیوتر معمولی برای انجام آن به چند هفته و یا شاید چند ماه زمان نیاز دارد . ابر رایانه ها از تعداد بسیار زیادی ریز پردازنده تشکیل شده است که توان بالایی از انرژی را برای پردازش اطلاعات در کمترین زمان ممکن مصرف می کنند .به همین دلیل نگهداری این ماشینهای قدرتمند بسیار مشکل و پر هزینه است . آنها باید در اطاقهایی بزرگ و دمای بسیار پایین نگهداری شوند .

از ابررایانه چه استفاده هایی می شود ؟

زیست شناسی

از ابر رایانه میتوان برای ارائه مدل کار سیستم عصبی یا مغز یک ارگانیسم استفاده کرد .

در سال ۲۰۰۶ موسسه اکول پلی تکنیک فدرال در لوزان فرانسه توانستند با استفاده از یک ابرکامپیوتر مدل بخشی از مغز موش را شبیه سازی کنند با اینکار دانشمندان توانستند بفهمند که مغز چگونه پیامهای عصبی را تولید و ارسال می کند . هرچند که کامپیوتر موفق به پردازش بخش بسیار کوچکی از مغز یک جاندار زنده شد ولی می توان آن را موفقیتی بزرگ دانست .

در سال ۲۰۰۹ با سرمایه گزاری شرکت IBM و دانشگاه استانفورد دانشمندان توانستند با استفاده از ابررایانه به شبیه سازی ۱% از مغز انسان بپردازند . و امیدوارند تا ۱۰ سال آینده بتوانند به طور کامل مغز انسان را شبیه سازی کنند . این موضوع در علم زیست شناسی همیت ویژه دارد . با این کار دانشمندان میتوانند درک کنند که مغز چگونه کار میکند ، چگونه پیام ها منطقل می شوند ، چگونه خاطرات ذخیره می شوند و … . مغز انسان مهم ترین بخش بدن است ولی دانش بشر تا شناخت کامل آن فاصله زیادی دارد که پر کردن این فاصله یکی از کارهای کلیدی ابر رایانه در علم زیست شناسی است .

فضا

یکی دیگر از علومی که ابر رایانه ها در پیشرفت آن نقش اساسی دارند علم نجوم است . مدل سازی مسیر حرکت و رفتار اجرام آسمانی . بررسی توفانهای خورشیدی و اثر آنها بر زمین و بررسی اینکه چگونه بعد از انفجار بزرگ چگونه زمین ، ستاره ها و اجرام دیگر در فضا شکل گرفته اند . و اینکه چند سال از عمر جهان می گزرد و چقدر تا پایان آن باقی مانده است یکی دیگر از سوالاتی است که دانشمندان سعی در حل آن به وسیله ابر رایانه دارند .

بلایای طبیعی

با پیشبینی فجایع و  بلایای طبیعی می توان تا حد زیادی از تعثیرات کشنده آن کاست و آسیب ها را به حداقل رساند . ابر رایانه ها می توانند تا حدودی مسیر طوفانها ، گردبادها ویا سونامی هارا پیش بینی کنند . همچنین آنها می توانند با تجزیه و تحلیل لرزه های زمین محل و مسیر زمین لزره ها را تا حدودی پیشبینی کنند تا بتوان از وقوع فجایع جلوگیری کرد .

 

پژوهش

  • از ابر رایانه ها در حل مسائل پیچیده فیزیک کوانتوم استفاده می شود .
  • در صنایع هوایی و نظامی ابر رایانه ها با با شبیه سازی الگوهای پرواز و مدل سازی پرواز و مسائل آیرودینامیک پرواز می توانند کمک شایانی در پیشرفت این تکنولوژی داشته باشند .
  • تحقیقات هسته ای نیاز به آزمایش دارند اما این آزمایشات می تواند برای زندگی انسانها بسیار خطرناک باشد . ابر رایانه ها به دانشمندان کمک می کنند تا با شبیه سازی واکنش ها و انفجارات هسته ای به پیشرفتهای بیشتر در فن آوری هسته ای برسند .
  • پروتئین ها یکی از اجزاء بسیار مهم زیستی هستند که دارای ساختار مولکولی سه بعدی و پیچیده ای می باشند . با تغییر اندکی در ساختار مولکولی ، پروتئین ها می توانند واکنش های متفاوتی را در بدن ایجاد کنند . یماری هایی مانند آلزایمر و فیبروز کیستیک با این پروتئین ها در ارتباط است بنابراین فهم ماهیت پروتئین ها معیوب و چگونگی پروتئینهای نرمال ، کلیدی است برای یادگیری این که چرا و چگونه چنین بیماری هایی رخ می دهند و را در مان آنها چیست . شببیه سازی و بررسی پروتئین ها کار بسیار پیچیده و پر محاسبه ای است که که کار دیگری است برای ابررایانه ها .
  • جریان خون ، مسیر و سرعت آن عواملی هستند که در کارکرد صحیح بدن نقش اساسی دارند . یکی از استفاده های پزشکی از ابر رایانه ها شبیه سازی این فرایند ها در بدن است . به عنوان مثال می توان با مقایسه عملکرد جریان خون در افراد مختلف به انواع اختلالات خونی و عملکرد آن پی برد .
  • همچنین  ابر رایانه ها به تحقیق و مطالعه در زمینه دینامیک سیالات و خاک و یا در  اکتشاف در اعماق هسته زمین کمک می کنند . آنها می توانند مدلهای پیچیده انیمشن از ساختار مولکولی ترکیبات شیمیایی و بیولوژیکی مختلف و کریستال ایجاد کنند.

ابررایانه ها ماشین های سودمندی هستند که در انجام آزمایشات و پژوهشات در زمینه های مختلف نقش حیاتی دارند و انسان را از شر بسیاری محدودیت ها نجات داده اند . ابر رایانه ها شاید کامپیوترهای رومیزی فردا باشند ؟!

 




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی

 کامپيوتر خود را بهتر بشناسيم : سيستم عامل

کاربران اينترنت و ساير شبکه های کامپيوتری  به منظور استفاده از منابع موجود بر روی شبکه از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری متعددی استفاده می نمايند . آشنائی با عناصری که دارای جايگاهی اساسی در ايمن سازی يک شبکه کامپيوتری می باشند از زاويه امنيتی بسيار حائز اهميت است . اگر قرار است ما چيزی را ايمن نمائيم ، اولا" بايد بدانيم چه چيزی مشمول اين موضوع می شود و ثانيا"  شناخت مناسبی را نسبت به آنان پيدا نمائيم . نمی شود اقدام به ايمن سازی يک شبکه نمود بدون اين که نسبت به عناصر درگير در فرآيند ارتباطی شناخت مناسبی وجود داشته باشد.
اجازه دهيد اين سوال را مطرح نمائيم که در زمان اتصال به اينترنت ، کداميک از عناصر سخت افزاری و يا نرم افزاری دارای استعداد لازم به منظور آسيب رساندن به اطلاعات بوده و ممکن است امنيت شبکه و اطلاعات را به مخاطره بياندازد ؟ در صورت ارائه پاسخ مناسب به سوال فوق ، محدوده و نوع ايمن سازی و ايمن نگه داشتن سيستم های کامپيوتری ، مشخص خواهد شد . ما نمی توانيم قدم در جاده ای بگذاريم که خطرات و يا تهديدات امنيتـی متعددی در کمين ما می باشد ، بدون اين که نسبت به نقاط آسيب پذير و يا بهتر بگوئيم ضربه پذير آگاهی مناسبی  را داشته باشيم .
تعداد بسيار زيادی از کاربران اينترنت را افرادی تشکيل می دهند که فاقد مهارت های خاصی در زمينه فن آوری اطلاعات بوده و از امکانات حمايتی مناسبی نيز برخوردار نمی باشند . سيستم های اينگونه کاربران دارای استعداد لازم به منظور انواع تهاجمات بوده و بطور غير مستقيم شرايط مناسبی را برای مهاجمان به منظور نيل به اهداف مخرب ، فراهم می نمايند . به نظر می بايست طرحی نو در اندازيم و يک مرتبه و برای هميشه و بصورت کاملا" اصولی و علمی با عناصر درگير در ايمن سازی يک شبکه کامپيوتری آشنا شده و به بررسی دقيق نقاط حساس و آسيب پذير در اين رابطه بپردازيم .
به منظور ايمن سازی و ايمن نگه داشتن يک شبکه کامپيوتری می بايست هم در سطح و هم در عمق حرکت کرد .

  • حرکت در عمق ، ارتقاء سطح علمی و بروز نگه داشتن دانش کارشناسان امنيت اطلاعات و شبکه های کامپيوتری است تا آنان بتوانند با استفاده از آخرين فن آوری های موجود نسبت به برپاسازی و نگهداری يک شبکه ايمن اقدام نمايند . فراموش نکنيم که امنيت يک فرآيند است و نه يک محصول ، بنابراين ارتقاء سطح علمی کارشناسان امنيت اطلاعات، می بايست به صورت مستمر و بر اساس يک برنامه کاملا" مدون و مشخص دنبال شود.

  • حرکت در سطح ، افزايش دانش عمومی کاربران اينترنت در جهت استفاده ايمن از شبکه های کامپيوتری است . با آموزش مناسب اين نوع کاربران، می توان از آنان به منظور ايمن نگه داشتن يک شبکه کامپيوتری  استفاده نمود. امنيت در شبکه های کامپيوتری نظير يک تابلو نقاشی است که تصوير امنيت جزء با همياری تمامی عناصر در گير در يک سازمان  بر روی آن نقش نخواهد بست . هيچ سازمان و يا کارشناس امنيت اطلاعاتی نمی تواند بدون در نظر گرفتن جايگاه عوامل انسانی وظايف تعريف شده خود را در جهت ايمن نگه داشتن يک شبکه کامپيوتری بدرستی انجام دهد . اگر قرار است در اين رابطه دور خود نچرخيم و در مسيرهای بسته و تکراری گرفتار نشويم ، می بايست حرکاتی منسجم و کاملا" سازمان يافته را در اين راستا انجام دهيم .

عدم توجه به هر يک از موارد اشاره شده  ما را در برپاسازی و نگهداری ايمن شبکه های کامپيوتری با شکست مواجه نموده و شايد زمانی فرارسد که ما قادر به پرداخت تاوان چيزی که از دست داده ايم ، نباشيم ( اطلاعات و داده های ارزشمند ، عدم ارائه سرويس های online و ... ).
مخاطب اين مطلب  و ساير مطالبی که با اين مضمون تهيه و بر روی سايت منتشر خواهد شد ، کاربران عمومی اينترنت می باشد .با اين مقدمه طولانی و شايد خسته کننده و تکراری ! به بررسی اولين و مهمترين عنصر تاثيرگذار در امنيت شبکه های کامپيوتری يعنی سيستم عامل ، خواهيم پرداخت .

سيستم عامل چيست ؟

ُسيستم عامل مهمترين برنامه ای است که بر روی يک کامپيوتر اجراء می گردد و امکانات لازم به منظور اجرای هر نوع برنامه  ديگر  را فراهم می نمايد .

سيستم عامل مهمترين ترين برنامه ای است که بر روی کامپيوتر شما اجراء شده و خدمات متنوعی را در ابعاد متفاوت ارائه می نمايد . بد نيست به برخی از اين نوع خدمات اشاره ای مختصر داشته باشيم : 

  •  نوع نرم افزاری را که شما می توانيد بر روی سيستم خود نصب نمائيد، مشخص می نمايد .

  • هماهنگی لازم به منظور اجرای برنامه ها را انجام می دهد .

  • حصول اطمينان از اين موضوع که عناصر سخت افزاری نظير صفحه کليد ، چاپگر و هارد ديسک دارای عملکردی عاری از خطاء بوده و امکان ارتباط با آنان وجود دارد .

  • ايجاد شرايط و امکانات لازم به منظور اجرای صحيح برنامه های کامپيوتری نظير واژه پردازها ( نظير MsWord ) ، برنامه های سرويس گيرنده پست الکترونيکی ( نظير OutLook ) ، مرورگرهای وب ( نظير Internet Explorer ) . در صورتی که برنامه ها نيازمند استفاده از  منابع سيستم نظير چاپگر و يا هارد ديسک باشند ، با مديريت سيستم عامل اين امر ميسر می گردد.

  • ارائه پيام ها ی خطاء متناسب با مسائل ايجاد شده

سيستم عامل ، نوع و نحوه مشاهده اطلاعات و انجام عمليات مورد نظر را نيز مشخص می نمايد . برخی از سيستم های عامل از يک رابط کاربر گرافيکی معروف به GUI که از کلمات  Graphical User Interface   اقتباس شده است ، استفاده می نمايند . در اين نوع از سيستم های عامل ، اطلاعات با استفاده از تصاوير ( آيکون ،  دکمه ها ، جعبه های محاوره ای ، پنجره ها ،  ... ) و کلمات ارائه می گردد  ( ويندوز نمونه ای از اينگونه سيستم های عامل است ) . ساير سيستم های عامل ممکن است از يک رابط کاربر مبتنی بر متن به منظور تعامل با کاربر استفاده نمايند .

چگونه يک سيستم عامل را انتخاب نمائيم
زمانی که شما يک کامپيوتر را خريداری می نمائيد ، انتخاب خود را در خصوص نوع سيستم عامل نيز انجام داده ايد، چراکه سيستم عامل بر روی کامپيوتر خريداری شده نصب و در اختيار شما قرار داده می شود . شما می توانيد هر زمان که تشخيص داديد سيستم عامل نصب شده بر روی کامپيوتر خود را تغيير دهيد . در برخی از کشورها ، همزمان با ارائه کامپيوتر سيستم عامل آن نيز عرضه می شود ( مثلا" کامپيوترهای شرکت Dell و Gateway  به همراه ويندوز مايکروسافت عرضه می گردند ) . 
تاکنون سيستم های عامل متداولی در سطح دنيا طراحی و پياده سازی شده است . هر سيستم عامل دارای ويژگی ها ، مزايا و محدويت های مختص به خود می باشد . در اين رابطه می توان به متداولترين سيستم های عامل موجود اشاره نمود : 

  • ويندوز ( Windows ) : ويندوز که دارای نسخه های متعددی است متداولترين سيستم عامل استفاده شده توسط کاربران می باشد. اين سيستم عامل توسط شرکت مايکروسافت ارائه شده و دارای يک رابط کاربر گرافيکی است که استفاده از آن را برای اکثر کاربران راحت تر می نمايد ( نسبت به سيستم های عاملی که دارای رابط کاربر مبتنی بر متن می باشند ) . ويندوز دارای نسخه های جداگانه ای برای کاربران معمولی و  نسخه هائی مختص سرويس دهندگان می باشد .

  • Mac OS X : سيستم عامل فوق توسط شرکت اپل ارائه شده است و از آن بر روی کامپيوترهای مکينتاش استفاده می گردد . اين سيستم عامل از لحاظ شکل ظاهری و رابط کاربر گرافيکی دارای شباهت های زيادی با ويندوز می باشد ( با تغييراتی اندک ) .

  • لينوکس و ساير سيستم های عامل مبتنی بر يونيکس : از لينوکس و ساير سيستم های عاملی که از يونيکس مشتق شده اند عموما" در ايستگاههای شبکه ای خاص و  يا سرويس دهندگان شبکه نظير سرويس دهندگان وب و پست الکترونيکی ، استفاده می گردد . استفاده از اينگونه سيستم های عامل توسط کاربران معمولی عمدتا" مشکل بوده و به منظور استفاده از آنان به دانش و يا مهارت های خاصی نياز می باشد . همين موضوع يکی از دلايل اصلی در رابطه با عدم گسترش عمومی آنان محسوب می گردد . نسخه هائی از سيستم های عامل فوق در حال پياده سازی است تا کاربران معمولی نيز بتوانند بسادگی از آنان استفاده نمايند




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی

معرفی و تاریخچه سیستم عامل Apple Macintosh

مکینتاش (Macintosh) یا مک (Mac) ساخته شرکت رایانه*ای اپل است که مکینتاش اولیه در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ تولید شده است و اولین رایانه شخصی برای Graphical user interface (GUI) بود و در عوض استفاده از موشی با Command line interface کار می کند. در حال حاضر میزان تنوع مکینتاش اپل از مک کوچک (Mac mini) هست تا قویترین Server ها مثل Xserve که همگی ساخته شرکت اپل می باشد. مکینتاش اولیه از موتورولا 68k که از خانواده ریزپردازندهها هستند استفاده می کردند که بعدا تغییر کرد به موتورولا و آی*بی*ام پاور پیسی (Power PC) . با حروف اختصاری Mac، محدوده*ای از کامپیوترهای شخصی که توسط شرکت رایانه*ای اپل در سال ۱۹۸۴ معرفی گردید. مکینتاش بر روی یک رابط گرافیکی کاربر معروف با استفاده آسان تأکید دارد که کامپیوترهای مبتنی بر مجموعه ریزپردازنده*های ۶۸۰۰۰ موتورولا است.



تاریخچه

پروژه مکینتاش از اوایل سال ۱۹۷۹ به وسیله جف راسکین (Jef Raskin) یک کارمند اپل آغاز شد. در سبتامبر ۱۹۷۹ راسکین مجاز شد تا روی پروژه کار کند و در آغاز به دنبال یک مهندس كامپيوتر رفت که بتواند یک شکل اولیه داشته باشند و بعد از چند سال راسکین توانست یک تیم برای ساخت اولین مکینتاش درست کنند که از:

Chris Espinosa
Joanna Hoffman
George Crow
Jerry Manock
Susan Kare
Andy Hertzfeld
تشکیل شده بودند.


Mac OS كه مخفف Macintosh Operating System است، نام تجاري يك سري از سيستم عامل هاي داراي رابط گرافيكي كاربر است كه توسط شركت Apple براي كامپيوترهاي مكينتاش توسعه داده شده اند. سيستم عامل Mac عموماً به خاطر رابط گرافيكي خوب خود مشهور شده است. اين سيستم عامل براي نخستين بار در سال 1984 با كامپيوتر Macintosh 128K عرضه شد. نسخه هاي اوليه Mac OS تنها با كامپيوترهاي مكينتاش که بر مبنای Motorola 68000 ساخته شده بودند، سازگار بودند در حاليكه نسخه هاي جديدتر با كامپيوترهاي PowerPC نيز سازگار شدند. اخيراً نيز سيستم عامل Mac OS X با كامپيوترهاي Intel x86 سازگار شده است. نسخه هاي مختلف Mac OS نخستين سيستم عامل مكينتاش شامل دو بخش نرم افزاري بود كه با نام هاي "System"و "Finder" شناخته مي شدند كه هركدام از اين دو بخش داراي نسخه مخصوص به خود بودند. System 7.5.1 نخستين نسخه اي بود كه در آن آرم Mac OS يك قيافه خندان استفاده شده است؛ و نام Mac OS نيز براي اولين بار با Mac OS 7.6 معرفي شد. سيستم عامل Mac OS را مي توان به دو خانواده مختلف سيستم هاي عامل تقسيم كرد “Classic” Mac OS كه شامل سيستم عامل عرضه شده در سال 1984 و نسخه هاي بعدي آن تا نسخه Mac OS 9 مي شود.Mac OS X (که حرف "X" معرف عدد رومي 10 است) از اجزاي Open Step (توابع API تعريف شده براي يك سيستم عامل شي گرا كه هر سيستم عامل مدرني آن را به عنوان بخشي از هسته خود دارد استفاده مي كند. "Classic” Mac OSبا اين وي*ژگي كه در آن از خط فرمان استفاده نمي شود شناخته مي شود. اين سيستم عاملِ كاملاً گرافيكي بسيار مشابه سيستم عامل Commodore GEOS است. با وجود راحتي استفاده از آن، اين سيستم عامل داراي کمبودها و نقایصی نیز بود.

کمبودها و نقایص اين سيستم عامل:

حالت تك پردازشي (البته در نسخه هاي اوليه اين سيستم عامل) يا چند پردازشي اشتراكي (در نسخه هاي بعدي)، امكان مديريت حافظه با مقدار محدود، عدم استفاده از حافظه حفاظت شده، و احتمال تداخل با نسخه هاي جديدتر سيستم هاي عامل ديگري كه قابليت هاي جديدي (نظير استفاده از شبكه) را فراهم مي كنند، از جمله کاستی های این سیستم عامل به حساب می آیند. نخستين سيستم فايل استفاده شده در Mac OS سيستم فايل مكينتاش (Macintosh File System (MFS)) بود كه تنها امكان استفاده از يك سطح فولدر را فراهم می کرد. اين سيستم فايل در نسخه هاي بعدي، با سيستم فايل Hierarchical File System (HFS) سيستم فايل سلسله مراتبي) كه داراي ساختار درختي مديريت فايل بود، جايگزين شد. در رابطه با سيستم فايل سيستم عامل مكينتاش بايد به نكته مهمي اشاره كرد كه آن را از سيستم هاي فايل ديگر سيستم عامل ها متمايز مي كند. اكثر سيستم هاي فايل كه توسطDOS ، Unix يا ديگر سيستم عامل ها استفاده مي شوند، به سادگي فايل را بصورت يك سري از بايت هاي پيوسته در نظر مي گيرند بطوريكه هر فايل نياز به برنامه اي دارد كه تشخيص دهد آن فايل حاوي چه اطلاعاتي است. برخلاف اين قاعده، MFS و HFS فايل را بصورت دو بخش مجزا (بخش داده و بخش منابع) در نظر مي گيرند. بخش "داده" (Data) حاوي اطلاعات مشابه با سيستم عامل هاي ديگر است (مثلاً بخش داده مي تواند حاوي متن يك سند يا اطلاعات يك فايل تصويري باشد). بخش "منابع "(Resource) شامل ديگر اطلاعات ساختاري مربوط به فايل (مانند تعاريف منوها، گرافيك، صدا، يا كدهاي اجرايي) است. يك فايل ممكن است تنها شامل بخش منابع باشد (در حالي كه بخش داده آن خالي است)، يا تنها شامل بخش داده باشد (در حالي كه بخش منابع آن خالي است) و يا شامل هر دو بخش داده و منابع باشد. يك فايل متني مي تواند متن را در بخش داده فايل و اطلاعات مربوط به نوع فرمت و قالب بندي متن را در بخش منابع فايل ذخيره كند. اين كار به اين منظور انجام مي شود كه مثلاً اگر برنامه اي با فرمت قالب بندي متن آشنا نبود، حداقل قادر به خواندن خود متن باشد. از طرف ديگر، اين تقسيم بندي باعث ناهماهنگي و عدم سازگاري با ديگر سيستم هاي عامل مي شود؛ با كپي كردن يك فايل از سيستم فايل Mac به سيستم فايلي غير از Mac بخش منابع فايل از دست مي رود. در Mac OS X از ساختار مديريت حافظه و چند پردازشي كنترل شده مشابه سيستم عامل Unix استفاده شده است. اين سيستم عامل بر مبناي هسته Mach (Mach kernel) يك هسته كوچك سيستم عامل كه در دانشگاه Carnegie Mellon در ايالت پنسيلوانيای آمریکا طي يك پرو*ژه تحقيقاتي درباره محاسبات موازي و توزيع شده ايجاد شده است و نسخه BSD سيستم عامل Unix يك سيستم عامل شيءگرا كه توسط Steve Jobs در شركت NeXT ايجاد و توسعه داده شده است. سيستم مديريت حافظه جديد اجازه اجراي برنامه هاي بيشتري را بطور همزمان مي دهد و از بسته شدن برنامه هاي ديگر در حال اجرا به علت crash كردن يك برنامه جلوگيري مي كند. همچنين اين سيستم عامل دومين سيستم عامل مكينتاش است كه در آن خط فرمان نيز گنجانده شده است، هرچند كه براي استفاده از اين خط فرمان مي بايست Terminal Emulator توسط كاربر اجرا شود سيستم عامل Mac OS داراي خط فرمان نبود و نخستين سيستم عامل مكينتاش كه داراي خط فرمان بود، سيستم عامل A/UX است كه توسعه آن متوقف شده است) .مشكلات مختلفي باعث شده است كه Mac OS X نسبت به Mac OS كمتر كاربرپسند باشد و كار با آن مشكل تر باشد. از جمله اين عوامل نياز به سخت افزار قوي تر براي اجراي سيستم عامل، عدم ارائه برخي قابليت هاي سيستم عامل كه در نسخه هاي قبلي وجود داشت، و برخي ناسازگاري هاي جدي با نسخه قبلي (زيرا درايورهاي نوشته شده براي Mac OS سازگار با Mac OS X نيستند) است.

 

لطفا با نظرات گران بهایتان ما را در جهت بهبود سطح کیفیمن وكامپيوتریاری کنید.

 




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی

با خوندن اين فايل گامي براي آموزش برنامه نويسي برداريد

براي دانلود كليك كنيد

حجم116kB

فرمتword




تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی

 

چگونه فایلهایی که در فلش توسط ویروس مخفی شده اند را تعمیر کنیم؟

این اتفاق برای اکثر کسانی که فلش دارن میافته که با اتصال فلش به یک سیستم غریبه یا حتی سیستم خودشون ،فایلهای موجود در اون مخفی میشه این حالت رو یه ویروس تو فلش شما ایجاد کرده حالا باید چکرد؟

۱٫توسط یه آنتی ویروس اپدیت شده مثل nod32 یا avira فلش رو اسکن کنید تا ریشه ویروس در فلش پاک بشه

۲٫از منوی استارت Run رو اجرا کنید یا Windows +r رو بزنید و در اونجا بنویسید cmd

3.فلشتون رو وصل نمایید به سیستمتون و ببنید ویندوز چه مسیری براش انتخاب میکنه مثلا درایو i:

4.در cmd بنویسید i: و اینتر بزنید با این کار وارد شاخه فلش میشوید.

۵٫ در ادامه بنویسید a attrib -s -h /s /d *.* واینتر را بفشارید . تصویر کامل مسیر یاد شده :

امیدوارم فایلهاتون درست شده باشه.




تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی

 

directx چیست؟

برنامه های بازی و مالتی مدیا جزء رضایت بخش ترین برنامه های کامپیوتری می باشند ، ولی متأسفانه اجرای آنها به شیوه ای مناسب همیشه آسان نیست . علت اول اینکه ساختار کامپیوترهای شخصی هرگز به منظور استفاده بعنوان پایگاهی جهت بازی کردن طراحی نگردیده است . ثانیاً ماهیت طیف گسترده کامپیوترهای شخصی به معنای آن است که دستگاه یک نفر می تواند بسیار متفاوت با دستگاه دیگری باشد . لذا در حالیکه دستگاه های بازی همگی از سخت افزارهای مشابهی استفاده می کنند ، کامپیوترهای شخصی چنین نیستند : حیطه بسیار وسیع تفاوت های سخت افزاری می تواند دردسر بزرگی برای بازکردن این برنامه ها محسوب شود . جهت رهایی از این دردسر تا حد امکان ، مایکروسافت نیازمند معرفی استانداردی عمومی یا بهتر بگوئیم یک واسطه و میانجی عمومی بین سیستم عامل و هرگونه سخت افزار نصب شده بر روی کامپیوتر بود تا تمام برنامه های بازی و مالتی مدیا بتوانند از آن پیروی کنند . این واسطه عمومی همان Directx است
در ابتدایی ترین سطح Directx بعنوان یک واسطه بین سخت افزار در کامپیوتر شخصی و خود ویندوز ، بخشی از API ویندوز یا واسطه برنامه نویسی برنامه های کاربردی Application Programming Interface است .
برای مثال هنگامی که نویسنده یک برنامه بازی می خواهد یک فایل صوتی اجرا شود ، صرفاً فراخوانی (call) به تابع کتابخانه (library function) صحیح می باشد . هنگامی که بازی اجرا می شود ، عملکرد مزبور Directx API را فرا می خواند که به نوبه خود فایل صوتی را به اجرا در می آورد . برنامه نویس به دانستن نوع کارت صدایی که با آن سروکار دارد ، توانائی های کارت مزبور و چگونگی مکالمه با آن نیاز ندارد . ماکروسافت Directx را فراهم آورده است و سازنده کارت صدا نیز درایوی که توان اجرای Directx را داشته باشد فراهم کرده است . برنامه نویس تقاضای صدایی که باید اجرا شود را می نماید و صوت مزبور اجرا می شود بدون توجه به دستگاهی که صدا بر روی آن باید اجرا شود .
از دیدگاه ما بعنوان بازیکنان نیز Directx اوضاع را بطرز غیر قابل باوری تسهیل می نماید ، حداقل بصوت تئوری . شما کارت صدای جدیدی را جایگزین کارت قدیمی تان می کنید و کارت جدید به همراه درایو می آید . دفعه بعد که بازی مورد علاقه خود را بازی کردید ، هنوز می توانید صداها و موسیقی آن را شنیده و ناچار به انجام هیچگونه تغییرات پیکربندی پیچیده ای نمی باشید .
در ابتدا ، Directx زندگی خود را بعنوان یک Toolkit ساده آغاز نمود : سخت افزارهای اولیه محدود بوده و صرفاًَ گرافیکی بسیار ابتدایی مورد نیاز بود . با تکامل نرم افزارها و سخت افزارها از نظر پیچیدگی ، Directx نیز تکامل یافت .
اکنون Directx بسیار بیشتر از یک Toolkit گرافیکی بوده و اصطلاح مزبور ، در بر گیرنده گزیده گسترده ای از روتین ها می باشد . برای مثال روتین DirectInput می تواند با همه گونه ابزار ورودی از ماوس دو دکمه ای گرفته تا جوی استیک های پیچیده مخصوص عملیات پرواز سروکار داشته باشد و سایر بخش ها شامل DirectSound برای ابزارهای صوتی است و DirectPlay که یک Toolkit برای بازی های چند بازیکنی Onlineفراهم آورده است

امروزه برای اجرای هرچه بهتر بازی های رایانه ای نیاز به نصب اخرین نسخه این اپدیت ویندوز هست و بدون آن تقریبا امکان بازی وجود نخواهد داشت




تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 376
بازدید کل : 157117
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


Untitled Document
چت روم با حال